Deze vacature is verlopen. Klik hier voor een overzicht van alle openstaande stageplaatsen of stel een Job-alert in om op de hoogte gehouden te worden van nieuwe stageplaatsen.

Meewerkstage

32-40u
BBL (leerbaan) BBL (leerbaan)
Overige

Stichting Thuisgekookt heeft ruimte voor een meewerkstagiair!

Wat ga je doen?

Als stagiair ben je het visitekaartje van Thuisgekookt. Jij spreekt heel veel kook- en eetliefhebbers (vaak via de mail, telefonisch of via ons helpdesksysteem). Je kunt heel goed luisteren en de kern uit een (soms onsamenhangend) verhaal halen. Je geeft iedereen het gevoel hij/zij belangrijk is en helpt ze graag een stap verder op weg. Door dit te doen leer jij onze community als geen ander kennen. Je weet precies wat er speelt, signaleert problemen als eerste en denkt oplossingsgericht. Je weet dit ook goed te delen met de rest van de organisatie en geeft zoveel mogelijk input om Thuisgekookt te verbeteren. Ook doe je onderzoek naar wat nodig is om de organisatie naar een hoger plan te tillen en pak je de mogelijkheden proactief op. Je ondersteunt bij de (online) marketing en de impactanalyse. Dit betekent veel ad hoc opdrachten; van simpele vragen over hoe de website werkt tot meer ingewikkelde kwesties over de communicatie tussen een thuiskok en een afhaler. Het is de kunst om tussen deze verschillende korte termijn opdrachten het grote plaatje in de gaten te houden, hierover mee te denken en dit verder uit te werken.

Je belangrijkste taken:

  • Klantcontact: je onderhoudt klantcontact via mail en telefoon. Hierbij zorg je er bij ieder contactmoment voor dat de thuiskok of de afhaler nog een beetje meer betrokken raakt bij Thuisgekookt en met een glimlach verder gaat met zijn/haar dag.
  • Matching: je matcht kwetsbare gebruikers aan een vaste thuiskok. Dit gaat via ons systeem, maar hierbij is het belangrijk dat je goed kijkt naar de mensen achter de aanvragen en hier vaak iets meer de diepte in gaat.
  • Werving/Growth hacking: je helpt de (online) marketeer om nieuwe communityleden (zowel koks als aanvragers) te bereiken en zet hiervoor gerichte acties op touw. Je zet verschillende communicatiekanalen (zoals social media) op en verbetert deze waar nodig.
  • Analyse: je signaleert problemen op het platform en sociale media, je herkent patronen in vragen of feedback vanuit de community en deelt dit met de rest van de organisatie.
  • Facilitaire ondersteuning: je verstuurt promotiepakketten naar onze thuiskoks, je verstuurt andere brieven / pakketten, je houdt het kantoor op orde, je organiseert leuke dingen voor het team en je bestelt bijvoorbeeld kantoorartikelen.
  • PR: je schrijft persberichten en nieuwsbrieven (samen met de communicatie medewerker). Je onderhoudt de perslijst, contacteert deze en breidt deze uit (samen met de (online) marketeer).
  • Creëren van content: je signaleert problemen op het platform en sociale media, je herkent patronen in vragen of feedback vanuit de community en deelt dit met de rest van de organisatie.
  • Strategie: je denkt mee over het grotere plaatje van Thuisgekookt en waar we naartoe moeten / kunnen. Hiervoor doe je gedegen onderzoek en kom je zelf met praktisch uitgewerkte suggesties.

Over Stichting Thuisgekookt
Het begon allemaal in 2012 met een droom; om mensen door het delen van maaltijden dichter bij elkaar te brengen. Die droom is op grote schaal werkelijkheid geworden. Stichting Thuisgekookt is uitgegroeid tot een landelijk netwerk, waar ruim 18.000 vrijwillige thuiskoks bij zijn aangesloten en ongeveer 120.000 maaltijden per jaar gedeeld worden. We verbinden (vooral in onze 11 focusgemeenten) actief mensen in een kwetsbare positie aan kokende buurtgenoten en we worden gesteund door verschillende landelijke fondsen om in heel Nederland mensen te helpen aan lekkere, verse, met liefde bereide maaltijden en gezellig sociaal contact. Door de coronacrisis is het aantal aanvragen geëxplodeerd en hebben we sinds begin 2020 ruim 10.000 mensen in een kwetsbare positie kunnen koppelen aan een thuiskok bij hen in de buurt. Daar zijn we trots op!

Het betekent echter meteen ook een enorme uitdaging. Onze kleine organisatie die langzaam per gemeente groeide, moet nu ineens in veel meer gemeenten aan de slag en veel meer aanvragen verwerken. Thuisgekookt is een kleine stichting met grote ambities en veel verschillende taken en uitdagingen op verschillende vlakken. Bij Thuisgekookt is áltijd wat te doen en we kunnen alle handen daarom heel goed gebruiken om zoveel mogelijk mensen te helpen. We zijn daarom op zoek naar een stagiair die ons op verschillende vlakken bij zou kunnen staan en zin heeft in een uitdaging. Kom jij Thuisgekookt helpen naar een hoger plan te tillen?

Wat vragen wij?

Delen zit in je bloed, je bent super sociaal, sterk in communicatie en je wordt oprecht blij als je anderen (goed) kunt helpen. Je staat er om bekend dat je goed kan luisteren en je krijgt er een kick van als je een glimlach tevoorschijn kan toveren bij anderen. Je wordt blij van het creëren van kleine beetjes geluk. Het liefst heb je al iets van ervaring met (online) marketing en/of impactanalyse, maar je vindt het in ieder geval leuk om hier meer over te leren.

Wat bieden wij?

We bieden je het plezier van veel vrijheid en verantwoordelijkheid, met alle voor- en nadelen van een kleine organisatie. Er heerst een informele sfeer en er is veel ruimte voor ontwikkeling. Saai zal het niet snel worden! Het is bij ons weinig vergaderen, weinig plannen schrijven en vooral veel doen. We bieden je een marktconforme stagevergoeding van € 300 per maand. We werken 2 dagen per week (maandag en woensdag of donderdag) vanuit ons kantoor in Utrecht en de andere dagen vanuit huis.

Zie jij jezelf in deze rol?
We zijn altijd op zoek naar goede stagiares!

Job-alert instellen

Vul je e-mailadres in en je wordt op de hoogte gehouden van nieuwe vacatures op basis van jouw zoekopdracht.

Vakgebied



We gaan uiteraard zorgvuldig om met je gegevens. Bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.